Advocaten, notarissen, geneesheren… ze zijn niet gekend voor het gebruik van klare taal. Klare taal begint bij regels. Klare taal krijgt je door teksten genoeg te laten rusten, maar niet teveel. Marketing zonder reclame? Dat draait op klare taal.
Cliënten of patiënten komen niet zomaar binnenwandelen in jouw kantoor of praktijk. Ze komen met een verhaal. Dat werd stap voor stap opgebouwd. Op een bepaald moment haak jij in. Het start bij een relatie. Het mondt uit bij een klant.
Typemachines blijken niet meer dan een voetnoot in de geschiedenis van het geschreven woord. Ooit zag het er anders uit. Ze waren het icoon voor het ambacht van de auteur. Schrijven was een metier waar met afgemeten tikken en einderegelbelletjes een indruk van labeur aan bleef kleven.
Serendipiteit is het onverwacht vinden van iets bruikbaars, terwijl je naar een andere oplossing op zoek bent. Horace Walpole introduceerde het woord in de 18de eeuw. Het begrip komt uit een verhaal over de drie prinsen van Serendip, de oud-Perzische naam van Sri-Lanka.
Na een Turing-test uit 2014 was 30% van de juryleden ervan overtuigd dat Eugene Goostman een mens was. Goostman was echter een chatbot. Een clevere wetenschapper kwam erachter toen hij vroeg hoeveel benen een kameel heeft. Eugene antwoordde dat het iets tussen de twee en vier was…
Boeken zijn de materiële vertaling van een idee. Ze zijn de uitgelezen manier om een visie in de hoofden van jouw doelgroep te installeren. Maak er gebruik van voor de marketing van jouw vrije beroep, enkel als het waarde heeft.
Alice kwam bij een tweesprong. Daar zat de Cheshire Cat in een boom te grijnzen. "Welke richting moet ik kiezen?" vroeg Alice. "Waar wil je naartoe?" reageerde de kat. "Dat weet ik niet", zei ze. Waarop de kat repliceerde: "dan, heeft het geen belang…" – Lewis Carroll, uit Alice in Wonderland.
Tijd is kosteloos en toch waardevol. Je kunt het niet bezitten, wel gebruiken. Je kunt het niet houden, wel geven. En eens je het kwijt bent, krijg je het nooit terug. — Harvey MacKay
"A five minute call replaces the time it takes to read and reply to the original email and read and reply to their reply… or replies. And I no longer spend 20 minutes crafting the perfect email. No need to." – Simon Sinek
Zonder Eiffeltoren, zou het reuzenrad misschien niet bestaan. Ferris kon z'n megalomane idee vooral realiseren omdat z'n landgenoten maar-wat-graag de fransozen de loef wilden afsteken. Die hadden op de expo van Parijs in 1889 immers hoge toppen geschoren met hun stalen wereldwonder.

Meer weergeven