Humor trekt aandacht. Humor wekt sympathie op. Humor helpt zaken te memoriseren. Een goeie grap, is dat dé toverformule voor jouw marketing?

Marketing is geen zelfregulerend systeem dat aandacht zomaar omzet in aankopen. Marketing is voortdurend afstemmen op omstandigheden die telkens weer veranderen.

Plan jouw marketing als een puzzelaar. Gebruik de stukjes die je in handen krijgt. Wees creatief als er een gebroken stukje tussen zit.

Ga je aan de slag met Google Analytics? Om te achterhalen welke zorgen je website nodig heeft, heb je meer nodig. Anders ga je vreemde dingen zien.

Kiezen jouw klanten zelf de richting waarin hun klantenrelatie uitgaat? Kom op verhaal, zoals slimme leveranciers dat doen.

Marketing op de tast? Ben je alle richting kwijt? Sta even stil bij de echte problemen en wensen van jouw klanten en geef kans aan een nieuw idee.

Vrijwillige aandacht, daar begint e-mailmarketing vandaag. Bij interesse om op jouw lijst in te schrijven. Op die manier bouw je een dijk die je tegen stijgende aandachtschaarste beschermt. GDPR-gewijs helemaal compliant.

Pop-up's waren nooit populair bij surfers. Denk drie keer na voor je inzet op deze doortastende vorm van conversie-optimalisatie. De bezoekers van je site zomaar gijzelen is geen goed idee.

Influencers borduren lustig verder op een fabeltje dat social media opbouwde. Let op dat wat je nu doet niet als een boemerang in je gezicht terugslingert.

Ben jij wel de licentiehouder van jouw domeinnaam? Controleer of alles correct geregistreerd werd en regel het, als het nodig is.

Meer weergeven